Hvem er vi

Vi er omkring 200 medlemmer i alle aldre

Fakta

Ballerup Orienteringsklub blev stiftet i 1950 og er medlem af Dansk Orienterings-Forbund (DOF) under Danmarks Idræts-Forbund (DIF).

Formål

Klubbens formål er at dyrke orienteringsløb og fremme interessen for og udviklingen af orienteringsidrætten. Medlemmernes engagement i fællesskabet og det sociale liv i klubben er grundlaget for klubbens virke.

Klubhus

Klubben råder over klubhuset Egedal, Egebjeghuse 27, 2750 Ballerup

Formand

Lars Hanghøj Petersen, Tlf. 4491 3250. Formanden leder klubben sammen med den øvrige bestyrelse.

Mød os

Kig forbi og se hvem vi er

Løb med en tirsdag

Vores løbetræning på tirsdage er en oplagt mulighed for at møde os. Vi starter kl. 17:00 fra klubhuset. Der er sikkert nogen, der løber i samme tempo som dig, så kom bare.

Andre muligheder

I kalenderen kan du se vore øvrige trænings- og aktivitetstilbud. Det anbefales på forhånd at aftale evt. deltagelse med personen, der står for den pågældende aktivitet.

Ønsker du yderligere information så kontakt:

Annette Bonde

Nyt medlem?

Inden du evt. melder dig ind, bør du læse nærmere om medlemsskab

Året rundt

Vi er aktive hele året

Sæson

Der er kun en sæson for orienteringsløb og det er hele året. De fleste orienteringsstævner afvikles for- og efterår. Orienteringsløb dyrkes året rundt - se klubbens kalender eller O-service.dk. En typisk uge ser sådan ud:

Mandag

Motions træning  kl. 18.00 (Året  rundt )

Tirsdag

O-træning kl 17:00 (året rundt)

Teknik. ræning (for- og efterår)  Ca, kl 17:15 I forskellige  skove

Lørdag og/eller søndag

Stævner (året rundt)

Klubture

Vi arrangerer 1 - 2 klubture med overnatning og økonomisk tilskud om året. Det kan enten være rene træningsløb eller til et flerdages stævne typisk et sted i Danmark eller Sverige. Ud over dette arrangere medlemmer på skift fællesture til orienteringsløb både her i landet og i udlandet for egen regning.

Midsommerløb

Fredagen før skolesommerferien er der midsommerløb fra klubhuset. Efter løbet hygger vi os og spiser grillbøffer med salat og brød.

Sommerstævner

En del af klubbens medlemmer planlægger deres sommerferie efter 3- og 5-dages stævner i Danmark og udlandet, især Sverige.

Divisionsturnering

Tre gange om året dyster vi mod tre andre klubber i divisionsmatcher. Vinderen af 1. division går videre til landsfinalen, hvor der løbes om DM for klubhold.

Stævnearrangør

Vi arrangerer 6 til 8 stævner, hvor andre klubber deltager. Nogle gange er det et mindre løb med 2-300 deltagere, andre gange er det et større løb med 5-700 deltagere. Vi har flere gange arrangeret Danmarksmesterskaber.

Klubmesterskab

I november er der klubmesterskab. Vandrepokalerne overrækkes til de nye mestre ved den efterfølgende klubfest.

Juleløb

Dette legendariske juleløb foregår en december søndag fra klubhuset. Bagefter er der varm kakao og boller samt hyggeligt samvær i klubhuset.