Foreløbig fællesindbydelse

A person running in the snowDescription automatically generated with medium confidence

Vinter OL er for sæsonen 2024/25 udvidet til 8 løb med en gennemgående konkurrence

Vinter OL er nu udvidet til et træningssamarbejde mellem 6 Storkøbenhavnske orienteringsklubber, hvor der i vintersæsonen afvikles en serie af i alt 8 vintertræningsløb i storkøbenhavnske skove. Der vil være en gennemgående konkurrence, hvor hvert løb giver point afhængig af placering – se reglerne nederst.

Løbene giver gode muligheder for at holde formen ved lige, som et supplement til andre vinter orientrigsløb. Alle løbere kan starter frit lørdag mellem 11-12 med "put&run" start. Vinterens første løb er lørdag den 23. november. I løbsoversigten er der angivet links til mødested, så det er lettere at finde frem.

Løbene er velegnede for både begyndere og øvede. Kontakt en af de "gamle" i klubben, hvis der er spørgsmål.

Løbsoversigt: Ikke alle mødesteder er endnu på plads.

Instruktion og tilmelding med links til Instruktion, Tilmelding og Mødested vil være klar ca. 2 uger før datoen for løbet

Klub / Instruktion /

08.03.2025

Jonstrup Vang

Belá Sebok

Der vil være 6 forskellige baner at vælge imellem med følgende omtrentlige længder:

• 3 km, Let
  • 4 km, Mellemsvær
  • 3 km, Svær (blå bane)
  • 4 km, Svær
  • 6 km, Svær
  • 8 km, Svær

Hvis man vil med i den samlede konkurrence, vælges samme banelængde ved alle løbene.

Tilmelding til løbene vil være åben ca. 2 uger før datoen for løbet (med link i løbsoversigten). Der vil også være salg af baner på løbsdagen i begrænset omfang på stævnepladsen mellem 10:30 og 11:00. Hvis du vil være sikker på at få den rette bane, er det en god idé at tilmelde dig før løbet. Prisen er 30 kr. per løb, dog gratis for børn op til 15 år og for medlemmer af den arrangerende klub.

Der betales fortrinsvis med mobilpay (hvis muligt ved tilmeldingen). Der kan også betales på løbsdagen med mobilpay eller kontanter (ingen byttepenge, kun lige penge).

Generelle bestemmelser

Der er fri start mellem 11-12 (put & run) på alle baner

Skygning tilladt på let bane.

Point

I alle løb vil der være en gennemgående konkurrence, hvor vinderen af hver bane får 100 point.

De efterfølgende løbere får fratrukket 1 point pr. påbegyndt minut de er efter vinderen.

På alle baner opdeles resultaterne i damer og herrer og de får point hver for sig.

De 5 bedste løb er tællende i den gennemgående konkurrence.

Afslutningsløb – Præmier

Efter det afsluttende løb vil der være uddeling af små præmier til den bedst placerede løber på alle dame og herre baner, dog skal man have deltaget i mindst 5 løb.

Indskrivning fra kl. 10.30 (hvis ikke allerede tilmeldt)
Fri start mellem 11 og 12
.

Diverse retningslinjer for træningsløbene

Der bruges IOF-symboler.

Der vil være løse postdefinitioner
Der anvendes Sport-Ident.

Beregning med MEOS.
Banernes kvalitet er prioriteres højt.
Der vil være fortrykte kort, som udleveres i startøjeblikket
Arrangørerne stiller IKKE væske til rådighed på stævnepladsen. Deltagerne opfordres til selv at medbringe væske. Benyt offentlig tranport eller samkørsel hvis muligt.

Der benyttes liveResults (https://liveresultat.orientering.se/) og Winsplit på alle løb. Evt. ændringer af mødested skal meddeles snarest direkte til klubrepræsentanterne og ved opslag ved forudgående løb, samt på det oprindelige mødested.

Resultater

Resultater og Condes-fil fremsendes umiddelbart efter løbet af den arrangerende klub til (ghj.sport@gmail.com). Resultater og samlet pointstilling vil herefter hurtigst muligt, blive lagt op på Ballerups hjemmeside (ballerup-ok.dk) under Vinter OL og løbene vil blive lagt ind i O-track (o-track.dk).