Instruktion Sommerbyen Parkorientering 

 Vinter OL 2023/24 4. afdeling 24/02-2024

 

For dig der er ny:

Hvis du aldrig har løbet orienteringsløb før, så kan du læse lidt mere herunder.

Hvor mødes vi: 

Det der hedder Stævnecenter/Stævneplads er der hvor man får udleveret kort og låner en "brik" til postkontrol, og derfra går man hen til start.

I dette løb ligger stævnecenter og start lige ved siden af hinanden.

Se længere nede omkring stævnecenter og hvor start er.

Hvordan finder man ud af det:

Man kan læse lidt før løbet, men ellers er der orienteringsløbere ved stævnecenteret som kan instruere og hjælpe.

Man behøver sjældent kompas i by-orientering, men ellers kan man låne.

Læs lidt mere om orienteringsløb her: Pjece om orienteringskort og orienteringsløb

Du kan se hvordan et orienteringskort til by-orientering ser ud i pjecen.

Posterne skal opsøges i en bestemt rækkefølge, markeret på kortet som cirkler, startende med nummer 1 op til antallet af poster. Start er markeret med en trekant og mål med en dobbeltcirkel. Hver post har et kontrolnummer som kan bruges til at tjekke at det er den rigtige post man har fundet. 

Derudover "stempler" man posten ved at kommer kontrolbrikken ned i en elektronisk enhed på posten. 

Man får derved gemt mellemtider for alle posterne i løbet og den samlede tid.

 

Stævnecenter Stævneplads Parkering

Hestholm haveforening, plænen ved foreningens  hus på Hestholm Alle  indkørsel fra Vestbuen  lige overfor  Sommerbuen. Kørselsvejledning: (55.71512, 12.35015)

  

 

Kort

Alle  kort  er  i 1/7500  og  i kortvend  1/4000 for  centrale dele  af Kortet. 

Kortet  er   nytegnet  Januar 2024

Bemærk:

  • Kortet  er  tegnet i Skovnorm enkle signaturer er  forenklet  for  at gøre kortet  mere gennemskuelig   

Startlister 

Kommer på hjemmesiden 1-2 dage før løbet.

Postbeskrivelser

Trykt på kortet.

Baner

  • Lang svær: 23 poster 6,6 km 
  • Kort svær: 15 poster 4,3km
  • Mellemsvær: 18 poster 5,0 km
  • Let: 19 poster 2,7 km

Tilmelding

 Tilmeld dig HER.

Åbne Baner/Tilmelding på dagen

Man kan tilmelde sig og få et kort på dagen, men pga. mange deltagere kan det være en god ide at tilmelde sig på forhånd, så er man sikker på at få et kort.

Kontrol af poster

Til nye løbere: Man skal bruge en lille brik som man kan låne i stævnecenteret. Brikken stikkes i postenhederne som er ved hver post, hvilket gør at man får kontrolleret at man har fundet de rigtige poster i den rigtige rækkefølge, når man kommer i mål. Der er et nummer på hver post som også står ud for postbeskrivelsen på kortet, det skal man altid tjekke er rigtigt for hver post.

Der bruges SI-brikker til kontrol. Alle typer brikker kan bruges, og man kan bruge berøringsfri brikker på banen (ikke start og mål). Clear og Check ved start.

Posterne står nogle steder meget tæt, så husk at tjekke postnummeret.

Start

Kort udleveres  ved  start. Start ligger ved stævnepladsen

Starttid

Fri start mellem 11:00 og 11:45.

Max tid

Klokken 13:00 begynder indsamling af poster.

Startgebyr

Det er gratis for alle medlemmer af Ballerup Orienteringsklub, for børn og unge under 21 år, samt for alle nye løbere (børn, unge og voksne), som ønsker at prøve at løbe orienteringsløb. Så tag gerne en gæst eller din nabo med. Det er tilladt at løbe i grupper.

For alle øvrige (dvs. løbere, som er medlem af andre orienteringsklubber) over 20 år koster det 25 kr. at deltage i et træningsløb, betaling gerne på MobilePay og helst før løbet til 20851645 ellers ved henvendelse til tidtagningen på Egedal.

Resultater

Resultaterne vises løbende i stævnecenteret

og live på nettet https://liveresultat.orientering.se/

Stræktider udleveres efter brikaflæsning

Efter løbet vil mellemtider komme på hjemmesiden og på Winsplit http://obasen.orientering.se/winsplits/online/dk/default.asp

Løbet vil blive lagt på O-track efter løbet er afsluttet.

Organisation

Stævneleder: Gregers Jørgensen (mobil: 20851645)

Banelægger: Henrik Petersen

Banekontrol: Niels Aabye

Hold i dag

Instagram