Kære medlemmer af Ballerup OK.
Her kommer et ret langt nyhedsbrev, som vi håber I vil læse??
Ny formand.
På den ekstraordinære generalforsamling den 21/3 fik klubben valgt en ny formand Anders Vejgaard. Anders har lavet en lille hilsen til jer alle. Den kommer her:
Hej alle sammen,
Jeg vil gerne sige hej til både dem, jeg kender, og dem, jeg ikke kender så godt. Det er med stor ydmyghed, at jeg overtager rollen som formand efter Lars, som har gjort et fantastisk arbejde i mange år. Derfor vil jeg først og fremmest sige en stor tak til Lars for hans mange år som formand. Nu er det min tur til at forsøge at føre denne arv videre.
Mit navn er Anders Vejgaard. Jeg er gift med Signe, og vi har tre børn på 5, 11 og 13 år. Jeg har været med i klubben siden jeg var 9 år og det var her, jeg lærte mine første o-tekniske færdigheder.
Når det kommer til fremtiden for klubben, er det vigtigste for mig, at klubben ikke hviler på skuldrene af enkelte medlemmer, men at alle har en stemme og kan bidrage. Vi skal hjælpes ad med de små opgaver for at få det hele til at fungere. Min vision er, at flere af jer, som har lyst og tid, spiller en vigtig rolle i at bevare Ballerup OK som den skønne klub, den er i dag, og også i fremtiden. Jeg håber, mange af jer vil være med til at løfte denne opgave sammen.
Til sidst vil jeg sige, at I altid er velkomne til at kontakte mig på formand@ballerup-ok.dk, eller tage fat i mig, når jeg er i klubben, til stævner, eller hvor vi end mødes. Jeg ser frem til at se jer alle - enten i skoven eller måske til metr-o-cup.
Med de bedste o-hilsner,
Anders
Tekniktræning.
På torsdag den 4/4 starter forårets tekniktræning. Mødetid er mellem 17.00 og 18.00. Tekniktræning arrangeres i samarbejde med andre orienteringsklubber. Se datoer og mødesteder på Farum OKs web: Oversigt over tekniktræninger . Deltagelse er gratis for alle medlemmer.
Divisionmatch i Vestskoven – og træningsløb!
Vi holder divisionsmatch for 3-6 division i Vestskoven med stævneplads ved Albertslund Stadion den 14. april. Der skal bruges mange hjælpere. Læs her hvis du har tid og lyst til at hjælpe https://ballerup-ok.dk/divisionsmatch-i-vestskoven-14-april--hjaelpere-soeges
For de klubmedlemmer, der hjælper med d. 14. april og gerne vil ud at løbe en bane i Vestskoven, afholder vi et træningsløb søndag d. 7. april kl. 10 fra Albertslund Stadion, Skallerne 4. Det bliver med samme start og mål som til divisionsmatchen med SI-brik til tidtagning, dog ikke med enheder på posterne, men husk brikken, hvis du vil have en løbstid. Der kan vælges mellem følgende baner: Åben 1 (svær) – 8,2 km – 25 poster. Åben 2 (svær) – 5,4 km – 21 poster. Åben 3 (svær) – 3,7 km – 13 poster. Åben 4 (mellemsvær) – 4,0 km – 13 poster. Åben 5 (let) – 3,5 km – 12 poster.
Du er selvfølgelig også velkommen, hvis du af anden grund er forhindret i at være med d. 14. april, men naturligvis ikke, hvis du løber for en af de deltagende klubber i divisionsmatchen. Tilmelding med angivelse af bane til: lhp@dbc.dk – så er der et kort klar til dig d. 7.4.
Næste fællesspisning efter tirdagstræningen er den 16/4 kl. ca. 18:15.
Dagens menu er flødekartofler og frikadeller med noget tilbehør. Pris ca. 25-30 kr.
Send en mail til [signe@vejgaard.com] eller SMS til 28446819 senest søndag d.14/4, hvis du vil spise med
Divisionsmatch i Store Hareskov den 28/4 med start fra kl. 12.
Vi skal dyste mod klubberne Allerød OK, Holbæk OK og OK Sorø. Alle medlemmer deltager gratis. Tilmeld dig via O-service.dk senest den 19/4 .
Sjællandsmesterskab i sprintorienteringsløb i Dragør den 5. maj med start fra kl. 9.
Det er gratis for alle børn at deltage. Mon ikke vi kan tage et par sjællandsmesterskaber til klubben! Tilmeld dig via O-service.dk senest den 27/4 .
Metr-o-cup.
I maj måned bliver tirsdagens orienterings træning erstattet af deltagelse Metr-o-cup. Det sker dels fordi det er hammersjovt og dels for at skåne de ynglende dyr i skoven. Metr-o-cup er by/sprintorienteringsløb tæt på en metrostation. Du skal selv tilmelde dig på tilmeldingsformularen her: https://runamok.dk/home/eventportal/metr-o-cup-2024/tilmelding-2024 . Deltagelse er gratis for alle medlemmer af Ballerup Ok, hvis du husker at skrive "Ballerup Ok" under Medlem af (orienteringsklub) på tilmeldingsformularen. Husk at du ikke skal betale – det gør klubben. OBS: Pas på du ikke kommer til at melde dig ind i Amager OK på formularen. Du kan se listen over alle tilmeldte her. Vi regner med at mødes ca. kl. 17:30 til hvert løb. Det er smartes at køre med tog og metro til løbene.
Danmarksmesterskab i sprint og sprintstafet i Fredensborg.
DM i individuel sprintorientering afholdes den 11/5. DM sprintorientering for stafethold afholdes den 12/5. Det er gratis for alle børn at deltage. Det er altid festligt at deltage i danmarksmesterskaberne, hvor vi hepper på hinanden. Tilmeld dig via O-service.dk senest den 28/4. Lige nu mangler er der +45 herrer på stafetholdene. Bare tilmeld dig til stafetten, selvom du ikke har aftalt at løbe stafet med nogen. Så finder vi et hold til dig.
Firma-O-Løb.
Vi holder Firma-O-Løb den 15. og 16. maj.
Ha’ det sjovt og reklamer for sporten ved at tage dine kollegaer med. Alle kan deltage. Læs mere om løbet og tilmelding på hjemmesiden her: https://firma-o-lob.dk/
Tilmeld dig som hjælper – det gælder både børn og voksne. Du kan se hjælperopgaverne her hjælperliste til Firma-O-Løbet
Anden divisionsmatch i Hedeland den 26/5 med start fra kl. 12.
Vi skal igen dyste mod klubberne Allerød OK, Holbæk OK og OK Sorø. Alle medlemmer deltager gratis. Tilmeld dig via O-service.dk senest den 17/5 .
Sommercup.
Ballerup Sommercup afholdes på datoerne 4/6, 18/6 og 25/6 i Jonstrup Vang/ Lille Hareskov, Bøndernes Hegn og Lille Hareskov/Lille Hareskov. Vores sommercup flyttes fra torsdag til tirsdag i år. Således at sommercup-løbene også kommer til at fungere som tirsdagstræningsløb for alle. Der er gratis for alle aktive Ballerup Ok medlemmer at deltage. Tilmeld dig via o-service.dk. Vi har som sædvanligt brug for en del hjælpere blandt andet Stævneleder, banelæggere og banekontrollanter. Der kommer en hjælperplan på hjemmesiden i løbet af april.
Mvh Annette fra bestyrelsen.